Himotalılar, hepimizin bildiği üzere, gelenekleri ve görenekleri ile örf ve adetlerine sıkı sıkıya bağlı bir ulusturlar. Bu alandan asla ödün vermezler. Her ne kadar bulunduğumuz çağda Shugridizm inancını benimsiyor olsalar da, kendi söylenceleri varlıklarını sürdürmektedir. Günümüzde bile söylenceler çağından kalma davranışlar ve eylemler gerçekleştirilmektedir. Bunun nedeni ise söylencelerin ulusal kimlik sıfatında olmasıdır. Bu yüzdendir ki, herhangi bir shugridistin inanca ters bulacağı birçok etmen Himota topraklarında söz konusudur. Örneğin, kişi öldüğünde Himotalılar "Karanlık yuttu." veya "Karanlığa gömüldü." gibi söylence çağında inanılan ölüm tanrısı Kara Yılan'a göndermede bulunulan sözler söylerler. Savaşa gidileceği sırada savaş tanrısı Kızıl Baykuş'a göndermede bulunulur. Kendini dövüş sanatlarına ve erdem ilkesine adayanlara aydınlık tanrısı Mavi Ejderha'nın kutsaması verilir. Son olarak uzun yola çıkıldığında, kişisel veya ulusal gelişme arttığında Ak At benzetmesi yapılır. Bunlar ön bilgilendirme niteliğindedir. Asıl konuya okuyucu hazırlama amacı güdülmüştür. Asıl konumuz, ağırlıklı olarak sözel çağda ortaya çıkmış söylencelerin Kurucu tarafından bir bütüne çevrilmesi ve Himota söylence bilimi ile Himota devletinin doğuşu sonucu toplumun kendisine olan bakış açısıdır.
Kurucu'nun başarısı ile kurulan ilk ve tek Himota devleti beraberinde bugün bile sarsılmayan bir görüşü getirmiştir. Himota eğitim sistemi dikkatli bir şekilde incelenirse, ulusal tarihin devletin kuruluşu ile başladığı görülebilir. Devlet öncesi o kadar değerli ve köken niteliğinde bilgi varken, neden öğretilen tarih devletin nasıl kurulduğuyla başlıyor? Yanıt aslında çok basit. Kurucu, Himota devletini kurmadan önce Himotalılar boylara ayrılmış şekilde yaşıyorlardı ve her boyun kendi adı ile kendi toprağı vardı. Bundan da önce beraber yaşıyorlardı ve bambaşka bir inanca bağlıydılar. Himota ve Himotalı kavramları Kurucu tarafından devleti ve ulusu adlandırmak için bulunmuş sözcüklerdir. Bu yüzdendir ki, ulusal tarih devletin kuruluşu ile başlar. Ancak üniversitenin Himota Dili ve Tarihi bölümünde devlet öncesi öğretilir. Himotalılar özellikle Kurucu denilen kişiliğe derin bir bağlılık gösterirler. Hatta, bazı Himotalıların Kurucu'yu bir çeşit tanrıymışcasına andığı gözlemlenmiştir. Himotalılar Himotalı olmayı devlet, ulus ve toprak bütünlüğü ile ilişkilendirirler. Onlara göre Himota devleti olmadan, kültür benimsenmeden, var olan topraklar savunulmadan Himotalı olunamaz. Eli silah tutmayan, bedeni yara görmemiş olan, zırh giymemiş veya zırhı hasar görmemiş olan Himotalı sayılmaz. Bu savaşçı kültüne giriyor tabii fakat ne demek istediğimi anlamışsınızdır.
Sonuç olarak olay şundan ibarettir. Himotalılar kendini özlerine bağlı olmakla tanımlar. Bu yüzden, özlerini yaşatanlara büyük ilgi gösterdikleri gibi onları kendilerinden görürler. Azınlık konusu hakkında sıkıntı yaşamayı bırakın, azınlık konusunun bile hiç açılmaması bunun getirisidir. Himotalılar kucak açmaktan çekinmeyen kimselerdir fakat sizi uyarıyorum, en küçük yanlışınızda o kucakta can verebilirsiniz. Adli ve idari suçların cezası ağırdır fakat değer suçlarının cezası ölümdür.
- Giriş
- - Duyurular
- - - Gazete
- - Sorular ve Öneriler
- Köken
- - Veritabanı
- - - Gedhilfe
- - - Himota
- - - Dusha
- - - Djurat
- - - Tihami
- - - İkinci Kıta
- - - - Prui
- - Kurgu
- - - Söyleşi
- - Kılavuz
- - Tarihçe
- - - Gedhilfe
- - - Himota
- - - Dusha
- - - Djurat
- - - Tihami
- - - İkinci Kıta
- - - - Prui
- - Çokluortam
- - - Gedhilfe
- - - Himota
- - - Dusha
- - - Djurat
- - - Tihami
- - - İkinci Kıta
- - - - Prui
- - Dil
- - - Gedhilfe
- - - Himota
- - - Dusha
- - - Djurat
- - - Tihami
- - Evraklar
- Hazırlık
- - Yaratılış
- - - Karakter Yaratma
- - - - Gedhilfe
- - - - Himota
- - - - Dusha
- - - - Djurat
- - - - Tihami
- - - - Yan Karakter Yaratma
- - - - Düşmüş Karakterler
- - - Karakter Evrimi
- - - Stil Yaratma
- - - Bağlar
- - - Otobiyografi
- - - Mal Varlığı
- - Satımevi
- - - Üretim
- - Karakol
- - - Pano
- - - - Eski Konular
- Hazırlık - İkinci Kıta
- - Direniş Üssü
- - - Max'in Görevleri
- Serüven
- - Gedhilfe Krallığı
- - - Æfgrenst
- - - - Kraliyet Şatosu
- - - - Trablo Meydanı
- - - - Seldshuts Sokağı
- - - - Teşkilat Merkezi
- - - - Konutlar
- - - - Şehir Mezarlığı
- - - - Æfgrenst Hastanesi
- - - - Heithost Köyü
- - - Nyakusto
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Gedhilfe - Dusha Sınır Bölgesi
- - - - Beylik Anıtları
- - - - Trambi Vadisi
- - - Yofær
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Yofær Plajı
- - - - Yofær Limanı
- - - - Gedhilfe Bilimsel Araştırma Enstitüsü
- - - Gengzjots
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Savaş Anıtları
- - - - Gengzjots Limanı
- - - - Batı Denizi
- - - Bombinab
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Gedhilfe - Himota Sınır Bölgesi
- - - - Jæmz Tapınağı
- - - - Smevd Şatosu
- - - Diğer Bölgeler
- - Himota İmparatorluğu
- - - Tinkadoko
- - - - Rintoa Bagon
- - - - Dekobesan Üniversitesi
- - - - Nopa Yolu
- - - - Teşkilat Merkezi
- - - - Konutlar
- - - - Şehir Mezarlığı
- - - - Odosai Hastanesi
- - - - Bahiti Gözlemevi
- - - Hentanden
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Gedhilfe Elçiliği
- - - - Banodopa Evi
- - - - Keban Çiftliği
- - - Mebikaman
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Kuzey Şehitliği
- - - - Kaman Terope
- - - - Babisoto Kayalıkları
- - - Kotahisibirin
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Silah Sanayi Bölgesi
- - - - Dagabaroma Ocağı
- - - - Kota Ormanı
- - - Gidinpese
- - - - Şahin İni
- - - - Yükseliş İni
- - - - Kurt İni
- - - - Tihami Elçiliği
- - - Diğer Bölgeler
- - Dusha Krallığı
- - - Dateremi
- - - - Poshotatumi Şatosu
- - - - Dara Çarşısı
- - - - Kraliyet Müzesi
- - - - Teşkilat Merkezi
- - - - Konutlar
- - - - Şehir Mezarlığı
- - - - Dateremi Hastanesi
- - - - Forø Dağları
- - - Hafuruguhe
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Dusha - Gedhilfe Sınır Bölgesi
- - - - Posho Kumsalı
- - - - Tutuhu Ormanı
- - - Poteguhe
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Redø Nehri
- - - - Pote Köprüsü
- - - - Pote Zindanı
- - - Toteshisha
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Toteshisha Limanı
- - - - Hera Adası
- - - - Kuzey Denizi
- - - Pudaerø
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Remufa İbadethanesi
- - - - Nua İbadethanesi
- - - - Aduri Gupuha Anıtı
- - - Diğer Bölgeler
- - Djurat Cumhuriyeti
- - - Bolcheb
- - - - Hükümet Binası
- - - - Gide Meydanı
- - - - Chükid Parkı
- - - - Teşkilat Merkezi
- - - - Konutlar
- - - - Şehir Mezarlığı
- - - - Olit Hastanesi
- - - - Yadrop Caddesi
- - - Jülchaj
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Ükpu Dağı
- - - - Jülchaj Kabile Bölgesi
- - - - Pütchadot Mağarası
- - - Pülir
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Qardakh Köyleri
- - - - Kuzey Buzulları
- - - - Qardakh - Djurat Anıtı
- - - Matchoyit
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Dostluk Heykeli
- - - - Mitga Ormanı
- - - - Djurat - Himota Sınır Bölgesi
- - - Jechi
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Miyam Ovası
- - - - Jechi Tapınağı
- - - - Doğu Denizi
- - - Diğer Bölgeler
- - Kuzey Tihami Cumhuriyeti
- - - Yata
- - - - Hükümet Binası
- - - - Melkuf Ormanı
- - - - Wambat Vadisi
- - - - Teşkilat Merkezi
- - - - Konutlar
- - - - Şehir Mezarlığı
- - - - Tihami Hastanesi
- - - - Tihami - Himota Parkı
- - - Gama
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Tihami - Djurat Sınır Bölgesi
- - - - Titson İmalathanesi
- - - - Menfe Tapınağı
- - - Egmub
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Kowigo Köyü
- - - - Medu Sokağı
- - - - Tihami Kumarhanesi
- - - Diğer Bölgeler
- - Güney Tihami Devleti
- - - Flayuf
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Bangoz Köyü
- - - - Tilal Köyü
- - - - Yanta Köyü
- - - Hefiksel
- - - - Şehir Merkezi
- - - - Hefiksel Balıkçısı
- - - - Hefiksel Limanı
- - - - Güney Denizi
- - - Diğer Bölgeler
- - Pakt Bölgesi
- - - Konsey Binası
- - - Dinlenme Tesisleri
- - - Doslol Dağı
- - - Uluslararası Free RP Bölgesi
- Serüven - İkinci Kıta
- - Prui Kabile Bölgesi
- - - Direniş Üssü
- - - Kupria
- - - Slistua
- - - Diğer Bölgeler
- - █████
- Arena
- - Arena
- - - Karşılaşmalar
- - - Bahisler
- Sosyalleşme Köşesi
- - Muhabbet
- - Serbest Kurgu
- Arşiv
- - Arşiv
- - Gedhilfe
- - Himota
- - Dusha
- - Djurat
- - Tihami